Κόμβος Ανάπτυξης για την Ήπειρο η διασταύρωση Ιόνιας και Εγνατίας

2015-07-21 16:46

δόθηκε στην Ελλάδα η δυνατότητα χρηματοδότησης 100% των έργων ΕΣΠΑ, δίνεται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για επίσπευση των εργασιών σε εθνικής σημασίας έργα. 
Ένα από αυτά είναι και η Ιόνια Οδός, που με την ολοκλήρωσή της, θα δώσει πνοή ανάπτυξης και προόδου στην Ήπειρο. Κι αυτό γιατί στην περιοχή μας βρίσκεται το μοναδικό σημείο που διασταυρώνονται οι δυο μεγαλύτεροι οδικοί άξονες της χώρας, Εγνατία και Ιόνια.
 Κόμβος Ανάπτυξης 
Έτσι τα Γιάννενα θα αποτελέσουν κόμβο ανάπτυξης, βγάζοντας οριστικά την περιοχή μας από την οδική απομόνωση. Η πρώτη φάση έγινε με την ολοκλήρωση της Εγνατίας, συνδέοντας γρήγορα και με ασφάλεια την Ήπειρο με την Βόρεια Ελλάδα. Το επόμενο βήμα λοιπόν είναι η Ιόνια Οδός που θα φέρει το Νότο πιο κοντά στον Βορρά.
Εκτός από τους Ηπειρώτες που θα αποκομίσουν άμεσα τα οφέλη, σε επίπεδο συγκοινωνίας (χαρακτηριστικό είναι ότι η διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα, θα είναι μειωμένη κατά μια ώρα), η γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση θα ενισχύσει σημαντικά και τον Τουρισμό, ανεβάζοντας τις μετοχές της περιοχής μας, ενώ ταυτόχρονα θα διευκολυνθούν  εμπόριο και μεταφορές. Ο δρόμος αυτός έχει τεράστια σημασία- κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Γιάννενα, την Άρτα και το Αγρίνιο.

Η πρόοδος των εργασιών!
Ενθαρρυντική είναι η εικόνα στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού, με την ανάδοχο εταιρία να δίνει χθες στην δημοσιότητα στοιχεία με την πρόοδο των εργασιών, σύμφωνα με τα οποία στο τέλος Μαϊου οι εργασίες είχαν ξεπεράσει 55%!
Μέχρι στιγμής, όπως αναφέρεται, για την κατασκευή του έργου, ένας μεγάλος αριθμός προσωπικού και μηχανημάτων έχει ενεργοποιηθεί. Περισσότερα από 2.100 άτομα ήδη εργάζονται στα εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνται (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ξεπερνά τα 1.420.

Άλλα στοιχεία
Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις  Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου,  θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.
Στο τέλος Μαΐου του 2015, η συνολική πρόοδος των εργασιών άγγιζε το 55,94%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής: 
*  0 χλμ. - 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου 
*  76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισόπεδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Συκούλα. Τέλος στο 96 χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος. 
*  145,7 χλμ. - 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας
*  170 χλμ. - 190 χλμ.: Εργοτάξιο Επισκοπικού 
Ακόμη, σύμφωνα με την ανάδοχο, θα ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι. Πλήθος ενεργειών πραγματοποιούνται με στόχο τη μέγιστη δυνατή παροχή συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης. Οι οδικοί άξονες θα παρακολουθούνται τόσο μέσω ειδικών συστημάτων, όσο και από διαρκείς περιπολίες που θα εξετάζουν καθημερινά την κατάστασή τους. Με τις προγραμματισμένες αλλά και τις έκτακτες εργασίες συντήρησης, θα διασφαλίζεται η υψηλή ποιότητα.