,
Σε ,δηλώσεις του , ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης τόνισε: «Είμαστε περήφανοι γι' αυτή τη συμφωνία».
Μιλώντας στη Μαρία Γιαχνακη, πρόσθεσε: «Η Ελλάδα τη χρειαζόταν αυτή τη συμφωνία κι έγινε γιατί το ήθελαν και οι Ρώσοι. Η σημερινή συμφωνία σημαίνει οτι βάζουμε τα πράγματα σε μια βάση και ότι από σήμερα αρχίζει δουλειά. Με την υπογραφή αυτού του συμφώνου στην ουσία βάζουμε τα θεμέλια για την κατασκευή του αγωγού. Και μην ξεχνάμε ότι μπορεί να είναι το πρώτο βήμα της συνεργασίας, αλλά στην ουσία ειναι το βασικότερο, που σημαίνει ότι θα γίνει οπωσδήποτε. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη δύναμη αυτής της συμφωνίας».
Η προέκταση του αγωγού «Turkish Stream» στην ελληνική επικράτεια θα ονομάζεται «Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός» και θα έχει δυναμικότητα 47 δισ. κυβικών μέτρων το χρόνο.
Η κατασκευή θα ξεκινήσει το 2016 και θα ολοκληρωθεί το 2019. Ελλάδα και Ρωσία θα έχουν ίσο μερίδιο μετοχών στην εταιρεία που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου, κόστους 2 δισ. ευρώ. Η κατασκευή θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τη Ρωσία, ενώ η Αθήνα θα επιστρέψει μελλοντικά το μερίδιο που της αναλογεί, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο Sputnik.
«Ιστορική» χαρακτήρισε, νωρίτερα, ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας και δήλωσε: «Ο αγωγός θα συνδέει όχι μόνο την Ελλάδα και τη Ρωσία, αλλά και τους λαούς της Ευρώπης. Το μήνυμά μας είναι μήνυμα σταθερότητας και φιλίας... Ο αγωγός που ξεκινάμε σήμερα δεν στρέφεται ενάντια κανενός στην Ευρώπη ή αλλού, είναι αγωγός ειρήνης και σταθερότητας για όλη την περιοχή».
Επίσης, ο Παναγιώτης Λαφαζάνης προχώρησε σε κοινή δήλωση με τον επικεφαλής της «Τράπεζας Ανάπτυξης και Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων (Vnesheconombank-VEB)» της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Βλαντίμιρ Ντιμίτριεφ, αναφορικά με την κατασκευή του αγωγού.
Οι δύο πλευρές εξήγγειλαν τη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν και να διευκολύνουν με όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτουν την υλοποίηση του έργου υποδομής φυσικού αερίου, στην ελληνική επικράτεια.
Χαιρέτισαν τη σύσταση της νέας Μεικτής Εταιρείας (Κοινή Εταιρεία Ειδικού Σκοπού) για την άμεση υλοποίηση του «Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού», με τη συμμετοχή ως στρατηγικών επενδυτών (ή ιδρυτών), της VEB Capital και της «Δημόσιας Επιχείρησης Ενεργειακών Επενδύσεων ΑΕ - ΔΕΠΕΝΕ Α.Ε.», μιας νέας εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου, με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, και με σκοπό την προώθηση και συμμετοχή σε επενδύσεις αγωγών φυσικού αερίου και άλλα έργα υποδομών, για την οικονομική ανάπτυξη.